|
|
|
Protože se nám podařilo sehnat servisní dokumentaci,tak jsme se rozhodli ke kontrole naladění jednotlivých stupňů..
|
..nejdříve začalo studium schemat a pak pochopit co chtěl konstruktér říci a jak celý transiver funguje..
|
..s odborným překladem z angličtiny a svými radami přispěl OK1UQR...
Zde je odkaz kde jsme získali servisní dokumentaci...
http://www.hamdirectory.info/YAESU.html
|
|
|
|
Nastavení jednotlivých stupňů jsme kontrolovali bod po bodu,přesně dle servisní dokumentace..
|
Protože jsme nebyli první opraváři a podle zásahů to bylo vidět,trvá kontrola
jednotlivých stupňů trochu déle než bychom si přáli...
|
Některá měření jsme opakovali mnohokrát,než jsme popojeli o krok dále.
Poctivá práce se nakonec projeví ve vynikající práci TRXu.
|
|
|
|
Měření jsme prováděli osciloskopem Tektronix 463
|
a čítačem Tesla Brno BM641.
|
Jako zdroj nám posloužil starý dobrý Mesit...
|
|
|
|
..ona i kontrola jednotlivých funkcí chvíli trvala....
|
Po celkové kontrole jsme ještě narazili na jednu závadu.
|
..na jednom spoji který prochází celým TRXem máme +3,2 V a podle dokumentace tam má být -0,8 V...
|
|
|
|
Hledání bylo docela zajímavé.Dokumentace byla sice na tento typ,ale nějaké rozdíly se vždy najdou..
|
Po dlouhém hledání se nám podařilo lokalizovat závadu.Dioda D112 byla proražená,stačilo vyměnit a bylo to..
|
A je to...
|